Als je meer klanten wilt voor jouw bedrijf in Spanje, zorg dan dat je via Google goed gevonden wordt, ook in de Spaanse taal. Noah Winkelman en Wessel Rooijakkers helpen met NOAH Web Marketing bedrijven door heel Spanje hun online marketing niveau te verbeteren. Zij doen dit vanuit Vall-llobreg bij Girona.
Vindbaar worden is een lange adem
Samen met zijn familie is Noah 6 jaar geleden naar Spanje verhuisd. Vanuit hier is het bedrijf ontstaan. Door de jarenlange ervaring als online marketeer in Nederland, heeft Noah gemerkt dat Nederland erg voorloopt op dit vlak. Met zijn kennis wil Noah graag Spanjaarden ondersteunen met het online marketing proces en Nederlanders verder helpen op een manier die zij gewend zijn. Zo kwam hij op het idee om bedrijven in Spanje te helpen met hun SEA, SEO en het gebruiksvriendelijk maken van de websites. NOAH marketing helpt zowel Spaanstalige, Nederlandse als internationale bedrijven om te groeien. De bedrijfscultuur? De efficiëntie van een Nederlander, gemixt met de tijd nemen voor persoonlijk contact zoals dat in Spanje normaal is. Volgens Wessel van NOAH Marketing is investeren in business aantrekken via je website een kwestie van een lange adem hebben. Jouw bedrijf staat niet meteen bovenaan de zoekresultaten, daar moet je langer dan een aantal maanden iets voor doen. Hoe langer je hier aandacht aan besteed, hoe meer waarde je eruit haalt, vertelt hij. Omdat het met name de kleinere bedrijven zijn die hier veel moeite mee hebben, richt NOAH Marketing zich op starters en Mkb-bedrijven die wel gevonden willen worden, maar niet weten hoe.
Vragen van jouw doelgroep beantwoorden
Hoe pak je dat nou aan, beter gevonden worden via zoekmachines?
Wessel: ´Zorg dat iedereen die een vraag heeft waar jij het antwoord op hebt, bij jou terecht komt. Focus eerst op één specifieke doelgroep met een bepaalde vraag. Een voorbeeld. Stel, je verkoopt geldkluizen. Als iemand in Google intypt: kluizen aanbieder in Spanje, dan moet jij op die term vindbaar zijn.
Zorg dat iedereen die een bepaald product of dienst zoekt dat jij aanbiedt, bij jou terecht komt. Dit kan op basis van een vraag waar iemand op zoekt of op bepaalde ‘zoekwoorden’ Dat doe je door daar blogs over te schrijven of landingspagina’s voor aan te maken. Echt inhoudelijke informatie, waar de klant iets aan heeft. Niet per se een reclameverhaal. Het start met heel scherp krijgen wat je precies doet en voor wie en wat de problemen zijn van die doelgroep en wat de daarbij komende vragen zijn. Het enige wat je hoeft te doen is deze vragen constant beantwoorden en de juiste technieken te gebruiken om het antwoord op deze vragen hoog in Google te laten eindigen.
De opkomst van spraakgestuurde zoekopdrachten
Wessel laat weten dat de zoekopdrachten al lang niet meer allemaal worden ingetypt. Veel zoekopdrachten worden ingesproken via een spraakopdracht op de telefoon of via Alexa of Siri.
Als je wilt gaan starten met SEO, zorg dan dat je op de hoogte bent van deze trend en jouw concurrentie voor bent. Hoe? Zorg ervoor dat je de vraag in e eerste twee zinnen beantwoord, niet pas aan het einde van je content. In Google Analytics staat niet specifiek welke zoekopdrachten een spraakberichten zijn, dus dat maakt het lastig om daar een zoekwoordenonderzoek op uit te voeren. Maar je kunt de spraakopdrachten wel herkennen aan de wat langere zoektermen.
Hulp nodig?
Heb jij ambitieuze plannen met jouw bedrijf en wil je beter gevonden worden door Nederlandse en Spaanse klanten in Spanje? Misschien kunnen de jongens van NOAH Marketing jou verder helpen, neem hier contact met ze op.
Ze spreken zowel Spaans, Nederlands, Engels en Duits. Behalve van de techniek, helpen ze jou ook om de strategie voor online groei scherp te krijgen. Zij kunnen jou helpen om jouw website een lead generator te maken
Hoe? Door samen de eerste stappen te zetten. NOAH Web Marketing start graag met een kennismakingsgesprek om samen de mogelijkheden te bespreken. Vanuit daar komen zij met een op maat gemaakt voorstel, voor jouw online marketing.
Meer lezen
Investeren in vastgoed: Restate Brothers Barcelona investeert nog 6 miljoen euro voor eind 2021
Kronospan investeert 180 miljoen euro in bouw van fabriek in Tortosa
Cruise ship terminal Tarragona Moll de Balears klaar in maart 2022